WDMM_Krzysztof_Matuszewski_P5_V1.pdf
(
995 KB
)
Pobierz
Przykładowa struktura CA
BI - GUN
Krzysztof Matuszewski
242414@fizyka.umk.pl
PLAN PREZENTACJI
•
Definicja automatów komórkowych
•
Reguły
Game of Life
•
Podział struktur komórkowych ze względu na zachowanie
•
Przykład gotowej struktury CA
•
Modyfikacje gotowej struktury poprzez:
•
dodanie elementów
•
usunięcie elementów
•
Bibliografia
Krzysztof Matuszewski
2
AUTOMATY KOMÓRKOWE
•
Twórcami podstaw automatów komórkowych są matematycy
John von Neumann i Stanisław Ulam.
Automaty komórkowe są:
→
alternatywną matematyką przydatną w obliczeniach równoległych,
→
narzędziem do symulacji procesów fizycznych, w których bierze udział wiele układów
oddziałujących ze sobą,
→
obiektami matematycznymi interesującymi z punktu widzenia teorii procesów
dynamicznych,
→
przykładem tego, że proste zasady i lokalne oddziaływania mogą prowadzić do bardzo
różnorodnych i skomplikowanych zachowań.
Definicja automatów
komórkowych
Reguły
Game of Life
Podział struktur
komórkowych ze
względu na
zachowanie
Przykład gotowej
struktury CA
Modyfikacje gotowej
struktury poprzez:
dodanie
elementów
usunięcie
elementów
Bibliografia
Krzysztof Matuszewski
3
GAME OF LIVE
REGUŁY (1)
Definicja automatów
komórkowych
Reguły
Game of Life
Podział struktur
komórkowych ze
względu na
zachowanie
Przykład gotowej
struktury CA
►
Przykład automatu komórkowego wymyślonego w 1970 roku przez brytyjskiego
matematyka Johna Conwaya.
►
Gra niekonwencjonalna – nie ma graczy – są reguły gry.
►
Gra toczy się na nieskończonej planszy składającej się z kwadratowych komórek.
Każda komórka ma swoich sąsiadów.
Modyfikacje gotowej
struktury poprzez:
►
Stan wszystkich komórek jest używany do obliczenia stanu wszystkich komórek
w następnej chwili czasu. Zmiana stanu wszystkich komórek następuje w tej samej
chwili czasu.
►
Każda z komórek może znajdować się w jednym z dwóch stanów: „żywa”, „martwa”.
►
Rola człowieka ogranicza się do ustalenia stanu początkowego komórek.
dodanie
elementów
usunięcie
elementów
Bibliografia
Krzysztof Matuszewski
4
GAME OF LIVE
REGUŁY (2)
►
PRZEŻYCIE
– komórka przeżywa przy
dwóch lub trzech żywych sąsiadach
► NARODZINY
– komórka rodzi się
tylko przy trzech żywych sąsiadach
Definicja automatów
komórkowych
Reguły
Game of Life
Podział struktur
komórkowych ze
względu na
zachowanie
Przykład gotowej
struktury CA
Modyfikacje gotowej
struktury poprzez:
►
ŚMIERĆ
– komórka ginie w pozostałych przypadkach
dodanie
elementów
usunięcie
elementów
Bibliografia
Krzysztof Matuszewski
5
Plik z chomika:
kf.mtsw
Inne pliki z tego folderu:
WDMM_Krzysztof_Matuszewski_P5_V1.pptx
(5797 KB)
WDMM_Krzysztof_Matuszewski_P5_V1.pdf
(995 KB)
Problem_CA.pdf
(231 KB)
Inne foldery tego chomika:
CA
Powersim_Zad00_Stygnięcie
Powersim_Zad01_Oprocentowanie
Powersim_Zad02_Zawartosc_leku
Projekt01 - Metoda Eulera, Rungego-Kuty
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin