[6n1] Oswietlenie wnetrza po otwarciu tylnych drzwi w Polo.doc

(12501 KB) Pobierz
Oświetlenie wnętrza po otwarciu tylnych drzwi w Polo

Oświetlenie wnętrza po otwarciu tylnych drzwi w Polo

Model samochodu: 6n 5drzwi
Rocznik: 1999 ale starsze również

Zapewne wielu posiadaczy 5-cio drzwiowych polówek denerwuje to, że po otwarciu tylnych drzwi nie zaświeca się lampka wewnątrz pojazdu.
Postanowiłem rozwiązać ten irytujący problem i tym samym zaprezentować Wam drodzy polomaniacy moje rozwiązanie :piwo:

Potrzebujemy:

- Wyłącznik krańcowy 2 sztuki (ok. 7zł sztuka)
- Lutownica, cyna, kalafonia
- Ostre narzędzie typu nożyk tapicerski

-obcinaczki
- Taśma izolacyjna
- przewód dwużyłowy lub dwa jednożyłowe ( na jedną stronę wiązka o długości ok 70cm)
- trochę chęci i wolnego czasu :D 

Czas wykonania: nie wiem bo klepsydra mi się zacięła :jester: . Ale czas jest zależny od umiejętności wykonawcy :grin:

Przewidywany koszt: mnie operacja kosztowała 19zł (krańcówki i jedna buteleczka oleju żeby mieć nakrętkę, gdyż jedną miałem :grin: )

Sposób wykonania
Krańcówki podłączamy równolegle do przednich

Przystępujemy do przeróbki wyłączników krańcowych...
Odcinamy w tym miejscu gdyż otwór jest za płytki i wyłącznik się nam nie zmieści
krancowka.jpg dsc03703kopia.jpg

Dobrze jest obcinaczkami skrócić piny (Uwaga! są bardzo delikatne wiec uważać, żeby nie ułamać )
 


Następnie wycinamy w następujący sposób miejsca na przewody (można zamiennie wywiercić otworki- jak kto woli :D ):

dsc03707q.jpgdsc03710kopia.jpg



Z racji tego, że otwór na krańcówkę jest większy należy coś wykombinować.
Ja posłużyłem się nakrętkami z buteleczek oleju do dwusuwa gdyż miałem takowe w garażu :grin: 
Obrazek Obrazek
dsc03711kopia.jpg

 

dsc03712kopia.jpg

dsc03714kopia.jpg

 

Dolutowujemy przewody( można wybrać np. pin 1 i 3 jak ja )...

 

dsc03717kopia.jpg

dsc03716e.jpg


Używając np. kleju na gorąco / sylikonu zabezpieczamy czujnik przed niepożądanym zwarciem

 

dsc03719v.jpg

Zdejmujemy uszczelki i ściągamy osłonę biegnącą wzdłuż progu by mieć lepszy dostęp do wiązki... dsc03721kq.jpg dsc03725bu.jpg



Odhaczamy z zatrzasków białą część osłony słupka i podnosimy do góry (trzyma się na dwóch zatrzaskach)...
dsc03723dt.jpg

Zdejmujemy drugą część (na drugim foto rozmieszczenie zatrzasków)...
dsc03724j.jpg dsc03728kopia.jpg

Odnajdujemy wiązkę idącą do krańcówki (łatwo znaleźć)...
dsc03735cc.jpg dsc03736kopia.jpg

Przeciągamy przewód i układamy w fabryczne miejsca gdzie leci wiązka...
dsc03732kopia.jpg dsc03733j.jpg

 


Nacinamy izolację przewodu, dolutowujemy naszą wiązkę oraz izolujemy... 
( z lewej strony mamy 3 przewody ale brązowy z żółtym paskiem steruje dźwiękiem włączonych świateł więc lutujemy do brązowego i brązowego z białym paskiem)
dsc03737kopia.jpg

Wciskamy krańcówkę, dokonujemy sprawdzenia poprawności działania i składamy w odwrotnej kolejności
dsc03739d.jpg

Oczywiście pewne patenty można wykonać w inny sposób, lecz ja robiłem przy pomocy materiałów które posiadałem w garazu ;)

Dziękuję za uwagę oraz pozdrawiam :hello:

 

Qwertypol: „A ten otwór co montowałeś krańcówkę to jest seryjnie? Czy musiałeś wiercić?”

 

krzychu20:  Otwór do montowania krańcówki jest seryjnie, zaślepiony gumowym korkiem, ale jest większy od tego z przodu o jakieś 2 mm i płytszy, dlatego taką jakby redukcję z korka robiłem i skracałem wyłącznik :grin:

 

JuStIcE: Ja tylko dodam od siebie, że zamiast nakrętek można wykorzystać wspomniane przez Krzyśka gumowe zaślepki. Pasują one idealnie, wystarczy je obciąć i włożyć w nie krańcówkę :)

 


 

 

 

Manual przygotował krzychu20

Strona 8 z 8 



www.vwpoloklub.pl

Zgłoś jeśli naruszono regulamin