Oświetlenie wnętrza po otwarciu tylnych drzwi w PoloModel samochodu: 6n 5drzwiRocznik: 1999 ale starsze równieżZapewne wielu posiadaczy 5-cio drzwiowych polówek denerwuje to, że po otwarciu tylnych drzwi nie zaświeca się lampka wewnątrz pojazdu.Postanowiłem rozwiązać ten irytujący problem i tym samym zaprezentować Wam drodzy polomaniacy moje rozwiązanie Potrzebujemy:- Wyłącznik krańcowy 2 sztuki (ok. 7zł sztuka)- Lutownica, cyna, kalafonia- Ostre narzędzie typu nożyk tapicerski
-obcinaczki- Taśma izolacyjna- przewód dwużyłowy lub dwa jednożyłowe ( na jedną stronę wiązka o długości ok 70cm)- trochę chęci i wolnego czasu Czas wykonania: nie wiem bo klepsydra mi się zacięła . Ale czas jest zależny od umiejętności wykonawcy Przewidywany koszt: mnie operacja kosztowała 19zł (krańcówki i jedna buteleczka oleju żeby mieć nakrętkę, gdyż jedną miałem )Sposób wykonaniaKrańcówki podłączamy równolegle do przednichPrzystępujemy do przeróbki wyłączników krańcowych...Odcinamy w tym miejscu gdyż otwór jest za płytki i wyłącznik się nam nie zmieści Dobrze jest obcinaczkami skrócić piny (Uwaga! są bardzo delikatne wiec uważać, żeby nie ułamać )
Następnie wycinamy w następujący sposób miejsca na przewody (można zamiennie wywiercić otworki- jak kto woli ):
Z racji tego, że otwór na krańcówkę jest większy należy coś wykombinować.Ja posłużyłem się nakrętkami z buteleczek oleju do dwusuwa gdyż miałem takowe w garażu
Dolutowujemy przewody( można wybrać np. pin 1 i 3 jak ja )...
Używając np. kleju na gorąco / sylikonu zabezpieczamy czujnik przed niepożądanym zwarciem
Zdejmujemy uszczelki i ściągamy osłonę biegnącą wzdłuż progu by mieć lepszy dostęp do wiązki... Odhaczamy z zatrzasków białą część osłony słupka i podnosimy do góry (trzyma się na dwóch zatrzaskach)...Zdejmujemy drugą część (na drugim foto rozmieszczenie zatrzasków)... Odnajdujemy wiązkę idącą do krańcówki (łatwo znaleźć)... Przeciągamy przewód i układamy w fabryczne miejsca gdzie leci wiązka...
Nacinamy izolację przewodu, dolutowujemy naszą wiązkę oraz izolujemy... ( z lewej strony mamy 3 przewody ale brązowy z żółtym paskiem steruje dźwiękiem włączonych świateł więc lutujemy do brązowego i brązowego z białym paskiem)Wciskamy krańcówkę, dokonujemy sprawdzenia poprawności działania i składamy w odwrotnej kolejnościOczywiście pewne patenty można wykonać w inny sposób, lecz ja robiłem przy pomocy materiałów które posiadałem w garazu Dziękuję za uwagę oraz pozdrawiam
Qwertypol: „A ten otwór co montowałeś krańcówkę to jest seryjnie? Czy musiałeś wiercić?”
krzychu20: Otwór do montowania krańcówki jest seryjnie, zaślepiony gumowym korkiem, ale jest większy od tego z przodu o jakieś 2 mm i płytszy, dlatego taką jakby redukcję z korka robiłem i skracałem wyłącznik
JuStIcE: Ja tylko dodam od siebie, że zamiast nakrętek można wykorzystać wspomniane przez Krzyśka gumowe zaślepki. Pasują one idealnie, wystarczy je obciąć i włożyć w nie krańcówkę
Manual przygotował krzychu20
Strona 8 z 8
www.vwpoloklub.pl
Maggia