Dan Roam wizualna strona biznesu. jak przekonywać, przewodzić i ebook.pdf

(24828 KB) Pobierz
SpiS treści
Na początek
Rozdział 1.
Rysuj, jakby zależało od tego twoje życie
Rozdział 2.
zwycięża teN, kto twoRzy Najlepsze obRazy
Rozdział 3.
NajpieRw NaRysuj okRąg, a potem go Nazwij
Rozdział 4.
steRuj oczami, a umysł podąży za Nimi
Rozdział 5.
zaczNij od „kto?”
Rozdział 6.
pRzewodząc, NaRysuj cel
Rozdział 7.
spRzedając, Rysuj wspólNie z iNNymi
Rozdział 8.
wpRowadzając iNNowacje, Rysuj świat do góRy Nogami
Rozdział 9.
szkoląc, Rysuj opowieść
Rozdział 10.
gdy masz wątpliwości, NaRysuj je
podziękowaNia
1
3
16
36
51
69
87
107
127
146
163
170
Kup książkę
Poleć książkę
Kup książkę
Poleć książkę
Rozdział 2.
zwycięża ten, kto twoRzy
najlepsze obRazy
Nie sądzę, żeby jakikolwiek kierowca wyścigowy był w stanie powiedzieć,
dlaczego się ściga. Myślę jednak, że prawdopodobnie mógłby to pokazać.
— STEVE McQUEEN
Biznes od zawsze jest wizualny
rowadząc firmę, nie możesz już sobie pozwolić na to, aby
nie być
wzrokowcem. Nasz wizualnie napędzany świat
sprawia, że obrazy wysuwają się na pierwszy plan. Nie
jest to jednak nowe zjawisko; obrazy zawsze znajdowały
się w centrum wielkich przełomów w nauce, technologii,
ekonomii, polityce i biznesie. Nowością jest natomiast to,
że obrazów nie można już ignorować. I bardzo dobrze.
Dlaczego? Ponieważ istnieje prosta, niepisana zasada dotycząca od-
działywania obrazów, na której zawsze można polegać:
Zwycięża ten, kto
tworzy najlepsze obrazy.
P
Co to znaczy zwyciężać
W biznesie
zwyciężanie
funkcjonuje według całkiem prostego wzorca: znaj-
dujemy coś, co potrafimy robić wystarczająco dobrze, żeby zarobić pienią-
dze, które pozwolą nam robić to dalej. Oto cykl biznesowy: należy robić
Kup książkę
Poleć książkę
Zwycięża ten, kto t worZy najlepsZe obraZy
17
coś, na czym zależy innym (a jeśli mamy szczęście, jest to także coś, co
sami lubimy robić), znaleźć sposób, aby to coś im sprzedać, stale dosko-
nalić sposoby działania i wyszkolić kogoś innego, aby mógł robić to nadal,
gdy nas nie będzie. Oczywiście istnieją miliony odmian tego cyklu, ale tak
wygląda podstawowy schemat.
Cykl biznesowy:
Przewodzenie
Sprzedaż
Wprowadzanie
innowacji
Szkolenie
Bez względu na to, czym zajmuje się Twoja firma, za sprawą tych
czterech działań będziesz stale robił postępy: musisz
przewodzić
, mu-
sisz
sprzedawać
, musisz wprowadzać
innowacje
i musisz
szkolić
. Jeżeli
wszystkie te cztery działania będziesz wykonywał dobrze, Twoja firma
będzie odnosiła długofalowe sukcesy, jeżeli jednak o którymś z nich za-
pomnisz, firma prędzej czy później pogrąży się w stagnacji, a nawet może
zniknąć z rynku.
Wzorzec jest prosty, ale nie oznacza to wcale, że jego stosowanie jest
łatwe. Istnieje nieskończona liczba sposobów przewodzenia, sprzedaży,
wprowadzania innowacji i szkolenia. Piękno obrazów polega na tym, że
pomagają wyjaśniać i optymalizować wszystkie te cztery działania.
Cykl biznesowy:
Przewodzenie
Sprzedaż
Wprowadzanie
innowacji
Szkolenie
Obrazy
Kup książkę
Poleć książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin