instrukcja_KARVIN.pdf

(799 KB) Pobierz
INSTRUKCJA OBSŁUGI
Do silników elektrycznych marki KARVIN 2700 - 5500
Drodzy klienci chcielibyśmy Wam przedstawić nowoczesną jednostkę napędową, w której
zastosowano rozwiązania techniczne (silnik ,elektronika ) stosowane w przemyśle lotniczym. Silnik
Karvin modele 2700-5500 są najlepszymi produktami w swojej klasie.
Są tym czym silniki benzynowe nie mogą być:
ciche
proste w obsłudze
łatwe i tanie w utrzymaniu
3 w 1 – możliwość pracy na 24/36/48V dla wszystkich modeli
lekkie
całkowicie ekologiczne
śruba
ze stali nierdzewnej
Oto wykaz dalszych właściwości i zalet silnika KARVIN :
najsprawniejszy (brak szczotek i komutatora) i najszybszy elektryczny silnik zaburtowy
na teraźniejszym
światowym
rynku
dwa razy mniejsze zużycie energii elektrycznej w porównaniu z silnikami DC
skuteczność silnika elektrycznego 85%
wysoki moment obrotowy silnika elektrycznego
elektroniczne sterowanie jednostki napędowej silnika elektrycznego
płynna regulacja obrotów silnika wprzód i wstecz
przy wypadnięciu
załogi za burtę pływającej jednostki, elektroniczny klucz
automatycznie wyłączy silnik
brak elektronicznego klucza
uniemożliwi
uruchomieniu silnika
osobom
nieuprawnionym (w przypadku kradzieży lub innego losowego zdarzenia)
wielki graficzny podświetlany wyświetlacz
wszystkich
ważnych
wartości
silnika
Specjalna elektronika zapewnia wyświetlanie
umożliwiając oszczędne sterowanie silnikiem:
ilość obrotów silnika elektrycznego
momentalne zużycie prądu silnika elektrycznego
napięcie akumulatora
ilość czynnych godzin (motogodzina)
dźwiękową i
świetlną
sygnalizację krytycznego spadku napięcia akumulatora
stopniowe przejście silnika do stanu oszczędnego w celu bezpiecznego dotarcia do
brzegu, które zabroni całkowitemu wyładowaniu akumulatora
Ważne ostrzeżenia
Silnik wolno używać wyłącznie kiedy jest w wodzie.
Akumulator można podłączyć do klem dopiero po prawidłowym zamontowaniu silnika do
łodzi (prawidłowa pozycja).
Przed demontażem silnika należy odłączyć akumulator.
Proszę zachować szczególną uwagę na polaryzację kabli podłączanych do akumulatora.
W przypadku niepoprawnego podłączenia elektroniczny sterownik silnika ulegnie
zniszczeniu.
Przez użyciem silnika należy skontrolować izolację kabli.
Przy kontroli lub czyszczeniu
śruby
należy odłączyć silnik od akumulatora.
Niewolno zanurzać całego silnika do wody. W przypadku całkowitego zanurzenia silnika
może dojść do przecieku wody do układu elektronicznego. Jeżeli dojdzie do całkowitego
zanurzenia nie należy uruchamiać silnika (konieczna będzie wizyta w serwisie w celu
kontroli)
Silnik jest w całości odporny na wilgoć i deszcz, ale nie na zanurzenie w wodzie.
Jeżeli silnik znajduje się długo w stanie nieruchomym zalecane jest wyciągniecie go z wody.
Zderzenie silnika z przeszkodą może spowodować uszkodzenie silnika.
W okresie zimowym zaleca się składowanie silnika w suchym miejscu.
Jeżeli silnik będzie sygnalizować wyładowanie baterii klucza elektronicznego, konieczne
będzie zakupienie nowego klucza w autoryzowanym serwisie.
Ten klucz jest zakodowany
dlatego przy wymianie potrzebny będzie numer silnika nadany mu przy produkcji.
Ważne ostrzeżenia bezpieczności
Pod
żadnym
pozorem nie dotykać
śruby
silnika jeżeli silnik jest podłączony do akumulatora.
Zakaz pływania w miejscach gdzie jest to zakazane.
Należy zwracać uwagę na osoby i przedmioty znajdujące się w wodzie.
Niepełnoletni mogą używać silnik wyłącznie przy dozorze dorosłych.
Montaż i nastawienie silnika
1. Kontrola kompletności silnika i akcesorii
2. Montaż
śruby
na oś silnika
3. Instalacja silnika na łódź
4. Prawidłowe nastawie długości nogi silnika
5. Prawidłowe nastawie kąta pracy silnika
6. Podniesienie silnika po dotarciu do brzegu oraz jego ponowne opuszczenie
7. Nastawienie dźwigni zabezpieczenia silnika na pływanie na miałkich wodach
8. Nastawienie
śruby
aretacyjnej w celu ustawienia stałego kierunku ruchu
9. Poprawne podłączenie akumulatorów do silnika
Zgłoś jeśli naruszono regulamin