rib_pl.pdf

(6939 KB) Pobierz
ŁODZIE
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
LITEX 580
ŁÓDŹ TYPU
RIB
OPIS
Bezpieczeństwo
klientów Lubawa S.A. jest wyzwaniem, którego spełnienie jest misją
spółki. Akcje ratownicze wymagają coraz to bardziej wyspecjalizowanego wsparcia.
Lubawa S.A. posiada szeroką ofertę artykułów przeznaczonych dla branży
ratowniczej i przeciwpożarowej. Wśród nich na uwagę zasługuje łódź ratunkowa
Litex 580.
Litex 580 to kompaktowa
łódź typu RIB, która przystosowana jest do rejsów
pełnomorskich. Zastosowanie innowacyjnych rozwiązań w budowie łodzi w połączeniu
z pięćdziesięcioletnim doświadczeniem w konstruowaniu lekkich jednostek
ratunkowych sprawia, że łodzie typu RIB produkowane przez Lubawa S.A.
z powodzeniem sprawdzają się w działaniach na morzach, jeziorach oraz rzekach.
Z myślą
o różnorodnych warunkach użytkowania produkowane przez Lubawa S.A
łodzie charakteryzują się modułowością zabudowy oraz wyposażeniem, które
umożliwia ich wykorzystanie w ratownictwie, transporcie oraz w turystyce wodnej.
W zależności od przeznaczenia i sposobu eksploatacji do każdej z łodzi dobraliśmy
odpowiednie parametry konstrukcyjne tj.:
wyporność
kształt kadłuba,
nośność
- rozkład mas, w zależności od wynikających z konieczności
spełnienia warunków hydrostatycznych oraz kategorii projektowej.
Produkcja
łodzi odbywa się w zgodności z normami zharmonizowanymi
PN-EN ISO 8666, PN-EN ISO 6185-3, PN-EN ISO 12215-5
///////////////////////////////////
1/4
CHARAKTERYSTYKA
KONSTRUKCJI
KADŁUB
Nowatorska konstrukcja kadłuba zapewnia bezpieczeństwo oraz jego
wytrzymałość. Kadłub wykonany jest z trwałego włókna poliestrowo-szklanego
w nowoczesnym kształcie. Konstrukcja kadłuba umożliwia wchodzenie łodzi
w ślizg przy niewielkiej mocy silnika.
Cechą charakterystyczną kadłuba jest nadanie mu kształtu „głębokiego V”
w przekroju dziobowym oraz pionowej stewie dziobowej. Nowatorski kadłub
typu „tender” dla uzyskania długiej linii wodnej minimalizuje efekt uderzania
łodzi o falę co zwiększa jej stateczność.
///////////////////////////////////
INSTALACJA PALIWOWA
POKŁAD I RUFA
Zbiornik silnika wykonany ze stali nierdzewnej został
umieszczony
w specjalnej komorze pod pokładem. Pojemność zbiornika jest dopasowywana
w zależności od modelu oraz indywidualnych potrzeb klienta.
Dla zwiększenia
bezpieczeństwa osób znajdujących się w łodzi pokład został
wyposażony w ochronę antypoślizgową.
W zależności
od modelu łodzi istnieje
możliwość zastosowania czterech pojemnych bakist zamykanych na zamek.
Dla poprawy komfortu użytkowania
łodzi na rufie zastosowano nowatorskie
rozwiązanie w postaci pawęży z wanną silnika, która doskonale sprawdza
się podczas wstecznego ruchu łodzi uniemożliwiając wdarcie się wody
na pokład. Na pawęży przewidziano miejsce na m.in. spoiler, oświetlenie
nawigacyjne, szperacze, anteny sygnału radiostacji.
///////////////////////////////////
TUBY
Jednym ze specjalistycznych kierunków produkcji Lubawa S.A.
tkaniny gumowane, dlatego do naszych łodzi stosujemy najwyższej jakości
tuby wykonane z HYPALONU min 1670 dtx. Dzięki temu tuby są odporne
na rozerwanie, działanie rozpuszczalników organicznych i nieorganicznych,
///////////////////////////////////
NAPĘD
utratę kolorów, niskie i wysokie temperatury oraz zginanie.
Tuba składa
się z minimum 5-ciu komór. Każda komora wyposażona jest
w zawór spustowy i przeciążeniowy. W zależności od wyboru klienta można
zastosować gumową lub laminatowaną kluzę kotwiczna.
W zależności
od wersji łodzi możliwość zastosowania dowolnego silnika
o mocy od 80- 186 KM.
W
łodziach stosowany jest hydrauliczny system
sterowania manetką topową lub boczną.
///////////////////////////////////
///////////////////////////////////
2/4
WALORY UŻYTKOWE
I ERGONOMIA
Dzięki modułowej zabudowie pokładu można zastosować
różnorodne rozwiązania standardowe oraz opcjonalne.
Unikatowa budowa kadłuba typu "tender" umożliwia wchodzenie
w ślizg przy minimalnej mocy silnika 80 KM. Już przy takiej
specyfikacji zapewniona jest wysoka stateczność łodzi. RIB 580
produkcji Lubawa S.A. nadaje się do najbardziej wyczerpujących
akcji ratunkowych, gdzie sprawdzają się doskonałe walory nautyczne
oraz duża skrętność w pływaniu. Konstrukcja łodzi przewiduje
rozmieszczenie konsoli sterowniczej oraz siedzisk, w sposób
zapewniający maksymalnie dużo miejsca na montaż ortopedycznej
deski ratowniczej.
Bakisty w zależności od modelu łodzi znajdują się na rufie, dziobie
oraz w siedzeniu sternika.
Bakista dziobowa nabiera wody podczas postoju dając możliwość
usunięcia zanieczyszczeń wniesionych przez kotwicę.
Rozmiar łodzi pozwala na jej transport drogą lądową przez kierowcę
posiadającego prawo jazdy kategorii B.
////////////////////////////////////
3/4
Wyporność
1,22 m
3
Dopuszczalna
ilość
osób
8
Zanurzenie
0,4 m
Min
moc silnika
80 KM
Ciężar łodzi bez silnika
400 kg
Max
moc silnika
156 KM
Dopuszczalna ładowność
1224 kg
Szybkość
40 w
Długość całkowita
5,8 m
Długość pokładu
3,4 m
Szerokość całkowita
2,5 m
Szerokość wewnętrzna
pokładu
1,5 m
Lubawa S.A.
ul. Staroprzygodzka 117
63-400 Ostrów Wielkopolski, Poland
tel.:+48 62 737 5700
fax:+48 62 737 5708
info@lubawa.com.pl
4/4
Zgłoś jeśli naruszono regulamin