16. Wykonywanie jałowych leków recepturowych.pdf

(382 KB) Pobierz
MINISTERSTWO EDUKACJI
NARODOWEJ
Sylwia Wośko
Wykonywanie jałowych leków recepturowych
322[10].Z3.06
Poradnik dla ucznia
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy
Radom 2007
„Projekt współfinansowany ze
środków
Europejskiego Funduszu Społecznego”
Recenzenci:
dr n. farm. Elwira Telejko
dr n. farm. Przemysław Drożyński
Opracowanie redakcyjne:
mgr Alina Krawczak
Konsultacja:
dr hab. inż. Henryk Budzeń
Poradnik stanowi obudowę dydaktyczną programu jednostki modułowej 322[10].Z3.06
Wykonywanie jałowych leków recepturowych zawartego w modułowym programie nauczania
dla zawodu technik farmaceutyczny.
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy, Radom 2007
„Projekt współfinansowany ze
środków
Europejskiego Funduszu Społecznego”
1
SPIS TREŚCI
1.
2.
3.
4.
Wprowadzenie
Wymagania wstępne
Cele kształcenia
Materiał nauczania
4.1. Wyjaławianie i dezynfekcja pomieszczeń i sprzętu do pracy aseptycznej
4.1.1. Materiał nauczania
4.1.2. Pytania sprawdzające
4.1.3.
Ćwiczenia
4.1.4. Sprawdzian postępów
4.2. Podział i charakterystyka postaci leków jałowych
4.2.1. Materiał nauczania
4.2.2. Pytania sprawdzające
4.2.3.
Ćwiczenia
4.2.4. Sprawdzian postępów
4.3. Metody sporządzania kropli i maści do oczu
4.3.1. Materiał nauczania
4.3.2. Pytania sprawdzające
4.3.3.
Ćwiczenia
4.3.4. Sprawdzian postępów
4.4. Receptura antybiotyków
4.4.1. Materiał nauczania
4.4.2. Pytania sprawdzające
4.4.3.
Ćwiczenia
4.4.4. Sprawdzian postępów
Sprawdzian osiągnięć
Literatura
3
5
6
7
7
7
10
10
12
13
13
17
17
21
22
22
25
26
27
28
28
28
29
30
31
36
5.
6.
„Projekt współfinansowany ze
środków
Europejskiego Funduszu Społecznego”
2
1. WPROWADZENIE
Poradnik ten pomoże Ci w przyswojeniu wiedzy teoretycznej oraz opanowaniu
umiejętności wykonywania jałowych leków recepturowych, a także w organizacji procesu
samokształcenia.
W poradniku zamieszczono:
wykaz niezbędnej wiedzy i umiejętności, które powinieneś posiadać przystępując do nauki
wykonywania jałowych leków recepturowych,
wykaz wiedzy i umiejętności, jakie ukształtujesz w czasie pracy z poradnikiem,
materiał nauczania omawiający zagadnienia dotyczące wykonywania jałowych postaci leku
recepturowego, pozwalający samodzielnie przygotować się do
ćwiczeń,
pytania sprawdzające opanowanie przez Ciebie podanych treści,
ćwiczenia
umożliwiające nabycie praktycznych umiejętności z wykorzystaniem zalecanych
metod nauczania i
środków
dydaktycznych,
sprawdzian postępów, który po zrealizowaniu każdego podrozdziału pozwoli Ci ocenić
stan Twojej wiedzy oraz wskazać materiał nauczania, który nie został przez Ciebie w pełni
opanowany,
zestaw zadań testowych potwierdzający opanowanie wiedzy i umiejętności z zakresu całej
jednostki. Rozwiązanie przykładowego testu, zgodnie z instrukcją będzie dla ciebie formą
treningu przed testem zaplanowanym przez nauczyciela.
wykaz literatury związany z tematyką jednostki modułowej.
Na każdym etapie nauki możesz poprosić nauczyciela o pomoc i wyjaśnienie trudnych dla
Ciebie kwestii.
„Projekt współfinansowany ze
środków
Europejskiego Funduszu Społecznego”
3
Zgłoś jeśli naruszono regulamin