11. Analizowanie i ocenianie zapisu leku recepturowego i aptecznego.pdf

(355 KB) Pobierz
MINISTERSTWO EDUKACJI
NARODOWEJ
Barbara Trzewik
Analizowanie i ocenianie zapisu leku recepturowego
i aptecznego 322[10].Z3.01
Poradnik dla ucznia
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy
Radom 2007
„Projekt współfinansowany ze
środków
Europejskiego Funduszu Społecznego”
Recenzenci:
dr biol. med. Grażyna Czechowska
prof. zw. dr hab. Marek Wesołowski
Opracowanie redakcyjne:
mgr farm. Alina Krawczak
Konsultacja:
dr hab. inż. Henryk Budzeń
Poradnik stanowi obudowę dydaktyczną programu jednostki modułowej 322[10].Z3.01
„Analizowanie i ocenianie zapisu leku recepturowego i aptecznego” w modułowym programie
nauczania dla zawodu Technik farmaceutyczny.
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy, Radom 2007
„Projekt współfinansowany ze
środków
Europejskiego Funduszu Społecznego”
1
SPIS TREŚCI
1.
2.
3.
4.
Wprowadzenie
Wymagania wstępne
Cele kształcenia
Materiał nauczania
4.1. Recepta – przepisy dotyczące wystawiania i realizacji recept
4.1.1 Matriał nauczania
4.1.2. Pytania sprawdzające
4.1.3.
Ćwiczenia
4.1.4. Sprawdzian postępów
4.2. Dawki i zasady ich korygowania
4.2.1. Materiał nauczania
4.2.2. Pytania sprawdzające
4.2.3.
Ćwiczenia
4.2.4. Sprawdzian postępów
4.3. Zasady wykonywania leków recepturowych
4.3.1. Materiał nauczania
4.3.2. Pytania sprawdzające
4.3.3.
Ćwiczenia
4.3.4. Sprawdzian postępów
Sprawdzian osiągnięć
Literatura
3
5
6
7
7
7
9
10
12
13
13
15
15
18
19
19
21
21
24
25
30
5.
6.
„Projekt współfinansowany ze
środków
Europejskiego Funduszu Społecznego”
2
1. WPROWADZENIE
Poradnik ten będzie Ci służył pomocą w osiągnięciu celów dydaktycznych przewidzianych
w programie jednostki modułowej pod nazwą: Analizowanie i ocenianie zapisu leku
recepturowego i aptecznego.
Poradnik zawiera:
wykaz literatury pomocnej podczas nauki,
wykaz niezbędnej wiedzy i umiejętności, które powinieneś posiadać przystępując do nauki
analizowania i sprawdzania zapisu leku recepturowego i aptecznego
materiał nauczania pozwalający Ci na samodzielne przygotowanie się do
ćwiczeń
z analizowania i sprawdzania zapisu leku recepturowego i aptecznego,
zestawy pytań na początku każdej serii
ćwiczeń,
na które powinieneś umieć udzielić
odpowiedzi przed przystąpieniem do wykonywania części praktycznej,
ćwiczenia
umożliwiające nabycie praktycznych umiejętności,
sprawdzian postępów po zrealizowaniu każdego podrozdziału, pokaże Ci, która z części
materiału nauczania nie została przez Ciebie jeszcze w pełni opanowana.
odpowiedzi NIE mają Ci uzmysłowić luki w twojej wiedzy i nakazują na powrót do treści
nie w pełni opanowanych.
rozwiązanie przykładowego zestawu zadań testowych oceniających Twoją wiedzę
i umiejętności z zakresu całej jednostki, zgodnie z instrukcją, będzie dla ciebie formą
treningu przed testem ocenianym przez nauczyciela, którego wykonanie jest warunkiem
zaliczenia jednostki modułowej.
Zawsze możesz liczyć na pomoc nauczyciela w opanowaniu trudnych dla Ciebie tematów i
czynności.
„Projekt współfinansowany ze
środków
Europejskiego Funduszu Społecznego”
3
Zgłoś jeśli naruszono regulamin