KONTROLA LUZU VALVE.docx

(449 KB) Pobierz

KONTROLA LUZU VALVE


1. Zdjąć pokrywę głowicy cylindrów.
2. Obrócić wał korbowy i wyrównać  znaki ku górze na kole pasowym, tłok w cylindrze nr 1 lub nr 4 znajdzie się w punkcie TDC kompresji.

3. Zawory wydechowe mają krótszą dźwigienkę (oraz większą "szparę, luz zaworowy - 0,35)
zawory ssące są dłuższe (luz zaworowy - 0,15mm)

4. Dla pierwszego cylindra mierzymy luz zaworowy w zaworach 1w, 2s, 4s, 5w. Jeśli luz jest niewłaściwy to przechodzimy do kolejnego punktu:

 

5. luzujemy nakrętkę (2).
6. odkręcamy śrubę regulacyjną (3) tak aby nie dotykała zaworu poniżej niej i schowała się całkowicie w gnieździe w którym jest wkręcona.
5. luzujemy nakrętkę (4).
6. kręcimy śrubą regulacyjną (5) tak aby szczelinomierz został delikatnie przyciśnięty w miejscu pomiaru luzu w punkcie 1.
7. dokręcamy wstępnie nakrętkę (4).
8. dokręcamy śrubę regulacyjną (3) tak aby stykała się z zaworem.
9. dokręcamy nakrętkę (2)  (powtarzamy tą czynność dla kolejnych par zaworów).

 

 

10. Następnie obracamy wał korbowy  o pełny obrót  i wykonujemy  regulacje dla cylindra nr. 4 w punkcie TDC.

11. Ustawiamy luz w zaworach 3w, 6s, 7w, 8s. Powtarzamy pomiar i regulację od punktu 5.
Dla pewności sprawdzamy luz jeszcze raz.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin