Transport Grzesiek Rafał.pdf

(1273 KB) Pobierz
Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Wydział leśny
Koszty jednostkowe wywozu drewna i pracy
transportowej
„The Unit Costs of Exporting Wood and
Transport Work”
leśnictwo, niestacjonarne pierwszego stopnia
2016/2017, rok III, semestr VI
Ambroziak Grzegorz, Błądek Rafał
Spis treści
1.Wstęp
2. Zad 4.1
3.Zad 4.2
4. Zad 4.3
5. Wnioski
6.Załączniki
Wstęp
Na podstawie podanych danych należy określić wydajność wywozu oraz koszty jednostkowe
wywozu drewna i pracy transportowej. W związku z tym wykonane zostaną obliczenia oraz
wykresy porównawcze.
Tab.1. Dane wejściowe dla pojazdu bez żurawia.
����
����
����
f
����
����
q
C
B
����
��������
����
����
����
����
8,0
0,68
0,85
30
25
0,9
0,44
0,09
0,37
130
Zad 4.1 Określanie dziennej wydajności i dziennej pracy transportowej
Opierając się na wyjściowych danych wykonano obliczenia dla poszczególnych odległości
wywozu od 0 do 100 km z odstępem co 5 km. Zastosowano wzory:
Dzienna wydajność jednostki taboru
����
w [
����
����
]
���� = (����
����
∗ ���� ∗ ���� ∗ ���� ∗ ���� ∗ ����)/(���� + ���� ∗ ���� ∗ ����
��������
∗ ���� ∗ ����
����
����
[
���������������� ń
]
����
3
Dzienna praca transportowa wykonana przez pracującą jednostkę taboru P w
[
����
����
∗ ��������]
���� = (����
����
∗ ���� ∗ ���� ∗ ���� ∗ ���� ∗ ���� ∗ ����)/(���� + ���� ∗ ���� ∗ ����
��������
∗ ���� ∗ ����
����
����
[����
����
∗ ��������]
Otrzymane wyniki zestawiono w tabeli poniżej
Tab.2. Koszty jednostkowe wywozu drewna i pracy transportowej dla pojazdu bez żurawia
L [km]
0
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
55
60
65
70
75
80
85
90
95
100
Q [����
����
]
75,56
63,65
54,99
48,40
43,22
39,04
35,60
32,72
30,27
28,16
26,32
24,71
23,29
22,02
20,88
19,85
18,92
18,08
17,30
16,59
15,94
P [����
����
∗ ��������]
0
318,25
549,85
725,95
864,37
976,03
1068,01
1145,08
1210,61
1267,00
1316,04
1359,08
1397,16
1431,09
1461,51
1488,94
1513,80
1536,44
1557,13
1576,13
1593,62
Największą wydajność pracującej jednostki taboru "Q" uzyskujemy przy odległości 0 km,
wraz ze wzrostem odległości wydajność maleje i w tym przypadku kończy się na 15,94m^3.
Jest to oczywisty wynik, ponieważ odległość wpływa bezpośrednio na spadek wydajności. W
związku z dzienną pracą transportową wykonaną przez pracującą jednostkę taboru "P" jest
najniższa przy 0 km, ale wynika to tak ja i we wcześniejszym schemacie z zastosowanego
przez nas wzoru. Wartość "P" wzrasta wraz z odległością.
Zadanie 4.2. Określenie jednostkowych kosztów wywozu i jednostkowych kosztów pracy
transportowej.
Na podstawie podanych wzorów wykonano obliczenia i sporządzono tabele. Obliczono:
- koszt przebiegu pojazdu
����
����
z zł/����
����
����
����
����
=
����∗����∗����
[
����
3
]
����∗����
����ł
- koszty związane z czasem trwania jazdy, a obciążające 1����
����
przetransportowanego w tym czasie
drewna
����
��������
w zł/����
����
����
��������
=
���� ∗����
����
����
����
∗����
����
∗����∗����∗����∗����
[
����
3
]
����ł
- koszt załadunku i wyładunku 1����
����
����
��������
z zł/����
����
����
��������
=
����
��������
∗����
����
����
����
∗����
����ł
����
3
- jednostkowe koszty wywozu drewna
����
��������
w zł/����
����
����
��������
=
����∗����
����
����∗����∗����
+
����
����
∗����
����
����
∗����
����
∗����∗����∗����∗����
+
����
��������
∗����
����
����
����
∗����
����ł
����
3
- jednostkowe koszty pracy transportowej
����
��������
w zł/����
����
*km obliczony przez podzielenie kosztów
jednostkowych wywozu
����
��������
w zł/����
����
przez odległośd jazdy L w km
����
��������
=
Gdzie:
����
����
����∗����∗����
+
����
����
����
����
∗����
����
∗����∗����∗����∗����
+
����
��������
∗����
����
����
����
∗����∗����
����ł
����
3
∗��������
����
����
- Koszt przebiegu pojazdu w zł/����
3
L - odległość jednej jazdy w km
����
����
- koszty zależne od przebiegu w zł/km
q - ładowność środka wywozowego w
����
3
C - współczynnik wykorzystania ładowności
B - współczynnik wykorzystania przebiegu
Tab.3. Określanie jednostkowych kosztów wywozu i jednostkowych kosztów pracy
transportowej dla pojazdu bez żurawia.
L [km]
0
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
55
60
65
70
75
80
85
90
95
100
Kl [zł/m3]
0,00
0,19
0,37
0,56
0,75
0,93
1,12
1,31
1,49
1,68
1,87
2,06
2,24
2,43
2,62
2,80
2,99
3,18
3,36
3,55
3,74
Ktl [zł/m3]
0,00
0,40
0,80
1,21
1,61
2,01
2,41
2,82
3,22
3,62
4,02
4,43
4,83
5,23
5,63
6,03
6,44
6,84
7,24
7,64
8,05
Knw [zł/m3]
2,15
2,15
2,15
2,15
2,15
2,15
2,15
2,15
2,15
2,15
2,15
2,15
2,15
2,15
2,15
2,15
2,15
2,15
2,15
2,15
2,15
Kjw [zł/m3]
2,15
2,74
3,33
3,92
4,51
5,10
5,69
6,27
6,86
7,45
8,04
8,63
9,22
9,81
10,40
10,99
11,58
12,17
12,76
13,35
13,93
Kjp [zł/m3*km]
0,00
0,55
0,33
0,26
0,23
0,20
0,19
0,18
0,17
0,17
0,16
0,16
0,15
0,15
0,15
0,15
0,14
0,14
0,14
0,14
0,14
Zgłoś jeśli naruszono regulamin