1-2. Liczby i działania - LICZBY.pdf

(433 KB) Pobierz
Liczby i działania - LICZBY
.......................................................................................
imię i nazwisko
gr.
A
.......................
klasa
str. 1/2
............................
data
1. Rysunek, na którym zacieniowano
3
4
figury, to rysunek:
2. W którym zbiorze znajdują się tylko liczby całkowite?
3. Liczbą przeciwną do liczby
−1
5
jest:
A.
9
5
4
B.
5
9
C.
to:
5
9
D.
4
5
4. Liczba równa
A.
1,125
126
125
B.
1,008
C.
126,125
D.
1,1
5. Zamień podane liczby na ułamki dziesiętne.
a)
6
25
b)
19
20
c)
4
8
1
d)
3
125
12
6. Zamień ułamki dziesiętne na ułamki zwykłe nieskracalne lub liczby mieszane.
a)
0,28
b)
1,45
1
c)
0,364
d)
4,0016
7. Odwrotnością liczby
−1
5
jest:
A.
5
6
B.
6
5
C.
1
5
1
D.
−1
1
5
8. Wykaż, że podane liczby są liczbami wymiernymi, czyli przedstaw je w postaci ułamka zwykłego.
a)
3
3
2
b)
−24
4
c)
0,4
d)
−5,1
9. Odwrotnością liczby
7
jest:
A.
−1
4
3
B.
7
4
C.
4
7
D.
7
4
10. 156 minut – ile to godzin?
A.
2,36
B.
1,56
C.
2,6
D.
2,3
1
11. Najmniejszą liczbą całkowitą większą od liczby
−3
3
jest:
A.
3
B.
4
1
7
C.
0
i
2
7
D.
1
12. Pomiędzy liczbami
A.
2
14
na osi liczbowej leży liczba:
3
14
B.
4
14
C.
D.
3
7
Copyright c Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe
a
13. Liczba
A.
1
12
1
6
gr.
A
leży na osi liczbowej pomiędzy liczbami:
B.
2
12
str. 2/2
i
2
12
i
3
12
C.
1
9
i
2
9
D.
2
9
i
3
9
14. Która liczba jest mniejsza? Podkreśl ją.
a)
0,45
czy
5
9
b)
−2,77
czy
−2
4
3
*15. Suma dwóch liczb naturalnych jest równa 90, a ich największy wspólny dzielnik wynosi 18. Znajdź te liczby.
Podaj wszystkie możliwości.
Copyright c Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe
Liczby i działania - LICZBY
.......................................................................................
imię i nazwisko
gr.
B
.......................
klasa
str. 1/2
............................
data
1. Rysunek, na którym zacieniowano
2
3
figury, to rysunek:
2. W którym zbiorze znajdują się tylko liczby całkowite?
3. Liczbą przeciwną do liczby
1
4
jest:
A.
4
7
3
B.
7
4
501
500
C.
4
to:
7
D.
4
3
4. Liczba równa
A.
1,1
B.
501,500
C.
1,500
D.
1,002
5. Zamień podane liczby na ułamki dziesiętne.
a)
16
25
b)
11
20
c)
2
125
9
d)
4
40
17
6. Zamień ułamki dziesiętne na ułamki zwykłe nieskracalne lub liczby mieszane.
a)
0,12
b)
1,36
1
c)
0,842
d)
3,0025
7. Odwrotnością liczby
1
4
jest:
A.
4
5
B.
−1
4
1
C.
1
1
4
D.
5
4
8. Wykaż, że podane liczby są liczbami wymiernymi, czyli przedstaw je w postaci ułamka zwykłego.
5
a)
0,15
b)
−3,6
c)
−12
d)
3
6
9. Odwrotnością liczby
6
jest:
A.
5
6
5
B.
6
5
C.
−1
5
1
D.
6
5
10. 216 minut – ile to godzin?
A.
2,16
B.
3,6
C.
3,36
D.
3,3
3
11. Najmniejszą liczbą całkowitą większą od liczby
−6
4
jest:
A.
6
B.
7
3
7
C.
0
i
4
7
D.
6
12. Pomiędzy liczbami
A.
6
14
na osi liczbowej leży liczba:
7
14
B.
8
14
C.
D.
5
7
Copyright c Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe
a
13. Liczba
A.
10
12
7
8
gr.
B
leży na osi liczbowej pomiędzy liczbami:
B.
9
12
str. 2/2
i
11
12
i
10
12
C.
20
24
i
21
24
D.
21
24
i
22
24
14. Która liczba jest większa? Podkreśl ją.
a)
1,43
czy
1
9
5
b)
−4,16
czy
−4
4
1
*15. Suma dwóch liczb naturalnych jest równa 110, a ich największy wspólny dzielnik wynosi 22. Znajdź te liczby.
Podaj wszystkie możliwości.
Copyright c Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe
Liczby i działania - LICZBY
.......................................................................................
imię i nazwisko
gr.
C
.......................
klasa
str. 1/2
............................
data
1. Rysunek, na którym zacieniowano
4
5
figury, to rysunek:
2. W którym zbiorze znajdują się tylko liczby całkowite?
3. Liczbą przeciwną do liczby
−1
3
jest:
A.
3
5
2
B.
3
9
8
5
C.
to:
5
3
D.
2
3
4. Liczba równa
A.
9,8
B.
1,1
C.
1,8
D.
1,125
5. Zamień podane liczby na ułamki dziesiętne.
a)
4
25
b)
17
20
c)
1
8
7
d)
3
125
8
6. Zamień ułamki dziesiętne na ułamki zwykłe nieskracalne lub liczby mieszane.
a)
0,65
b)
12,12
4
c)
0,025
d)
5,0155
7. Odwrotnością liczby
1
5
jest:
A.
9
5
B.
−1
5
4
C.
1
4
5
D.
5
9
8. Wykaż, że podane liczby są liczbami wymiernymi, czyli przedstaw je w postaci ułamka zwykłego.
a)
−25
b)
6,4
5
c)
−0,8
d)
5
6
1
9. Odwrotnością liczby
7
jest:
A.
−1
5
2
B.
7
5
C.
5
7
D.
7
5
10. 192 minuty – ile to godzin?
A.
2,12
B.
3,12
C.
3,2
D.
2,62
1
11. Największą liczbą całkowitą mniejszą od liczby
−3
4
jest:
A.
0
B.
3
C.
3
1
9
D.
4
na osi liczbowej leży liczba:
12. Pomiędzy liczbami
A.
2
18
i
2
9
B.
4
18
C.
3
9
D.
3
18
Copyright c Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe
Zgłoś jeśli naruszono regulamin